zondag 27 mei 2012

Goede vondst: boeken

Ik zeg het niet graag, maar ik ben gek op koopjes. Niet alleen qua kleding, maar vooral bij supermarkten en dingen die ik helemaal niet nodig heb. Als iets goedkoop is verlaag ik mijn is-dit-wel-zo-nodig?-standaard en kom ik o.a. met meerdere pakken zure matten thuis. (daar waren mijn vriendinnen érg blij mee overigens)
Een koopjeshemel is natuurlijk de kringloopwinkel! Allemaal dingen die ik niet heel erg nodig heb, maar die wel héél goedkoop zijn en vaak nog ouderwets knullig ook. Daar word ik echt gelukkig van. Deze week was ik naar een vrij grote kringloopwinkel. Zoals gewoonlijk blijf ik het langst bij de boeken rondneuzen. Deze uitgaven kan ik namelijk nog het best verantwoorden. (Je hebt nooit genoeg boeken, toch?) Bijna had ik nog een hele mooie Junglebookbeker meegenomen en wat gekleurde vazen. Blijkbaar kan ik me toch nog een beetje inhouden.

Deze vier boeken waren samen €3,75. Linksboven was de duurste (€1,50), de rest was €0.75 per stuk.
  • De regenvanger van Tower Hill - Julia Stuart: dit boek zag ik al eerder in de bibliotheek liggen. Het sprak me vooral aan vanwege de kaft, die was in precies dezelfde stijl als een ander heel prettig boek. Verder heb ik nog nooit wat van de schrijfster gelezen, dus ik ben benieuwd.
  • F. Scott Fitzgerald - De diamant die zo groot was als de Ritz: 'The Great Gatsby' staat al een tijd op mijn lijstje, maar die lag er niet. Dit is een bundeling van zijn verhalen.
  • Agatha Christie - Moord in Mesopotamië: ah Agatha! Wat lees ik graag boeken van haar! Het leest zo heerlijk weg, is vaak een tikkeltje gedateerd (dat vind ik leuk) en ik blijf bij elk boek afvragen wie de moordenaar is. Hopelijk is het een goed plot.
  • 500 pizza's en platte broden: uit deze serie heb ik al '500 koekjes' en '500 cakes', beide boeken bevallen me goed. De recepten zijn makkelijk uitvoerbaar en kloppen goed.
 Pizza! Deze heerlijk uitziende pestopizza's ga ik als eerste uit dit boek maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten