vrijdag 2 november 2012

Brussel!

Donderdag heb ik mijn co-schappen pakket gekregen. Hierin staan voor meer dan twee jaar al mijn stages (welke en waar) vastgelegd. Helaas begin ik pas in juni (ik wacht al vanaf september), maar het geweldig goede nieuws: ik mag acht weken naar Brussel! In Brussel ga ik meelopen op de afdeling kindergeneeskunde. Die stage is pas in maart 2014, maar een week terug was ik al een paar dagen in Brussel. Toen wist ik dus nog niet dat het in mijn pakket zat.
Hoe dan ook, Brussel is echt een hele leuke stad! Ik was er nog nooit eerder geweest, maar vind het nu al leuker dan Antwerpen of Gent. Hieronder een 'sfeerimpressie'.

De Grote Markt is echt zo mooi! En waarom is Manneken Pis toch zo populair? Het beeldje is ongeveer net zo groot als mijn onderarm!

Deze hele mooie oude plantenkas is nu een soort Paradiso. Hoe cool is dat?! Concerten in een oude kas!

Er zijn ontelbaar veel chocoladewinkels in Brussel, maar deze etalage was zeker weten de mooiste. Drie grote nijlpaarden geheel van chocolade. De toonbank in de winkel was ook van chocolade.

Dit is de Vossenmarkt, deze was ook te zien in Kuifje: het geheim van de Eenhoorn. Je kan hier van alles te kopen, voornamelijk opgekochte inboedels en veel servies. Leuk om tussendoor te lopen.

Brussel is zeker voor herhaling vatbaar, alleen al voor de heerlijke wafels en de prachtige gebouwen. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten